Cari amici di Televignole, eccoci dunque al commento dei dati elettorali in Trentino dopo la lunga notte seguita allo spoglio delle schede nei vari comuni dove si è votato. Come sicuramente già saprete da altre Tv e dai giornali che hanno dato ampio spazio a questi dati c’è un partito che mai come questa volta ha raccolto tanti consensi in Trentino. Si tratta del partito, più che altro del movimento, meglio, del non costituito e nemmeno proposto insieme del non voto. Il risultato per quelli che hanno tenuto in tasca o magari stracciato il certificato elettorale era previsto ma decisamente non in questi termini. Praticamente ben oltre la maggioranza assoluta degli iscritti alle liste elettorali. Un po’ ovunque. Tanto che in qualche comune ha addirittura costretto al commissariamento vista la potenza, la schiacciante maggioranza dimostrata perfino nel deposito di liste e candidati.
Comunque cari amici di Televignole oggi abbiamo in esclusiva per voi l’intervista ad uno dei maggiori rappresentanti dell’astensionismo trentino. Si tratta di un’intervista telefonica, scusate eventuali problemi tecnici. Ovviamente l’intervistato non intende per ora rivelare la propria identità. Si fa chiamare con un nome di fantasia: Mino Boh.
-Buongiorno signor Boh, mi sente bene?
(Maria, Mariaaa sbàssa la television che gh’è quei de la television che me ciàma … No, no l’è quei dei guìz … no so … sbassa entant che gò le zinzàle nele recie cramento)
Sì dai mah, no saveria gnanca mi, tut mal chi sèn
-Beh, sarà soddisfatto del successo elettorale …
Odìo, la podèva nar anca meio neh …
-Scusi, non capisco, avete la maggioranza assoluta, bulgara direi
‘sa che c’entra i bulgari adès … no digo, voria dir, meio la podeva nar però dai
-Non mi dica che pensavate di fare meglio …
Ensòma, che ve diga, ala fìn gh’è però semper quei do tre pirla che va a votar, che va drio come le pegore a quei che mete i so facioni sui muri … eh sì che i serèva i segi n’ora prima stavolta … pecà, dai, sarà per la prosima
-In che senso scusi? Intendete riproporvi anche nelle prossime tornate elettorali?
Ah credo ben, no la finìs miga chi neh. Che no i creda quei che è nà su de rapresentar i eletori dai … anzi ghe digo de pu … se fus en sindaco eleto coi voti de gnanca en terz de quei che avria podù votar …. Le dimission oscia, le dimission …cramento. Ghe fago n’esempi. En den consili de aministrazion de na dita privata se su dese alza la man per votar el presidente sol trei. Anca se quei trei i vota tuti precis secondo lu cossa dovresselo pensar el presidente eleto?
-D’accordo, non è un esempio però calzante con la realtà politica trentina. Diciamo che comunque ci sono state delle sorprese, dei cambiamenti oltre che precise indicazioni circa la continuità amministrativa: a Riva del Garda, a Dro ad esempio…
Ma l’è tut en magna magna, en damela e tomela. Per dir, cossa ghe c’entrele le stele alpine col Pd? I ha scominzià a begàr ancor prima che se nes a votar, figurarse adès dai …
-A maggior ragione chi non era d’accordo avrebbe dovuto andare a votare, non fare come lei e i suoi amici…
Eco, eco e chi casca el pèr. Se lù el va en de ‘n supermercà a zercar en prodoto el vede de trovar el meio no? Eco, e se mi sui tabeloni no vedo candidai che me dà disente fiducia ‘sa dovrìa far secondo lu, votar schizandome el nas come diseva quel ani endrio? No, no rovino gnanca le scarpe per nar al segio …
-Converrà che quello che ha espresso è un concetto che non regge … voglio dire, la democrazia si basa sul voto, sulla libera espressione dell’elettore cittadino.
Sì ma l’è i partiti che prima decide chi meter su …
-Non è vero, ci sono anche le primarie e comunque tanti partiti arrivano alle candidature dopo assemblee, incontri, confronti …
Ma se fin a l’altro dì i se scortelèva perché magari riscièva de star fora un dei lori … dai dai .. disènte che forsi l’è ora de finintela. Tut mal i m’ha dit che qualchedun che è nà a votar el m’ha date l voto anca se no ero candidà …
-Non credo, impossibile …. Non ci risulta
Ah no ghe risulta? El varda tra i voti anulai quanti che gh’à scrit su Boh … per no parlar de quei che ha mès zò la scheda senza scriverghe su gnent …sol perché no i se ricordèva el me nome.