TRENTINI A L’INFERNO – 7

TRENTINI A L’INFERNO

“L’è tut na comèdia”

di Cornelio Galas

Setima contàda: La contessa Dina e la taiòla al Castel Romam

Sém arivài, lì propri sul colmo
de um de quei pontesèi balerini
che vardando sòto, ‘n d’en burĂłm
sentìm dei zighi come de delfini.

L’è ‘n spianzotĂ r, par de dòna
e ‘n lamentĂ rse per el grĂ n mĂ l
ma no la zerca zent che l’aiuta
pitòst la ciàma el so cavàl.

Al che me fermo, vardo zĂł meio
sì l’è na dona de gnent vestida
l’è tuta piena de ucie grande
e i bĂąsi ‘n la pèl, l’è sfinida.

“Cossa fĂ la lì, scondĂąa de soto
la vègna fòra da quel … rozĂłm
se noi podĂ©m calmarghe ‘l dolor
de zerto el fĂ©m, osc’ia dalbòm”.

En quela la dona, tuta sbusĂ da
la fa dei gesti co la mam zanca
“PodĂ© vegnir voi chi zĂł da mi
che no riĂ©so a mover l’anca?”
E zó alora, tegnèndone bem fìs
a quele sparangole de lègn màrz
e zĂł vers el font de quel burĂłm
sperando no sia come nel CĂ rz.

“FermĂ©ve lì, che adĂ©s ve vedo
no stĂ© nar oltra, l’è pericolĂłs
l’è da quel bĂąs, quel del pònt
che ogni tant i me sbĂ ra adĂłs.

Sóm la contéssa Dina de Lodróm
me marì Ettore de nòm ‘l fĂ©va
vivĂ©vem su al Castel …Romam
da lì Pieve de Bom se vedéva.

Che bel quel posto, sora la val
ero tratada fa giust come regina
ai altri i laĂłri e tant sfadigĂ r
a mi tuti i piazéri fim da matina.

L’Ettore, por om, semper ciapĂ 
de chì, de là a far la so guèra
e mi ‘sa dovevo en quel castel,
se non la fim de na gran mezéra?

Me piaséva tant la carne zóvena
anca en tre ala volta nel lèt
ma me stufévo prest del casìm
e alora molĂ©vo tuti co ‘n pĂ©t.

Sol che quei òmeni, tuti bavosi
dopo i tornéva per farlo ancora
Mi no podévo tirar tant la corda
se me marì el vegniva de bonora.

Fim quando um, de quei dei cavĂ i
‘l m’ha fat veder quel pòz dropĂ 
no gh’era pĂą zo aqua, sol la bĂąsa
è basta quela per quei che ho copà.

Gò mès spade, lance e cortèi filài
con tute le lame voltĂ de su alt
po’ do asesĂ©le pu marze che miga
per farghe far a tuti ‘n bel sĂ lt.

Dovéve sentir quant che i goséva
na volta finìdi enfrizài de sot
perché, perché, i me domandéva
ma mi no gavévo el me còr ròt.

E ‘l dì dopo, seitĂ©vo a far istĂ©s
quando dei me piazéri ero sazia
altri zovĂ©ni co le braghe ‘n mĂ m
finiva de nof en quela disgrazia.

L’Ettore ‘l savĂ©va, l’avĂ©va vist
quel che mi févo nel lèt e fòra
ma l’era n’om demò vecio e strach
meio far zito per no nar en malora.

Na sera che fevo quel che v’ho dit
con altri tre zóveni finìdi copài
vèi vers de mi dal paĂ©s ‘n prete
che co le mam ‘l me fa dei segnĂ i.

Mi me svizìno a quela tònega nera
piena de botoni dala testa ai pèi
e lu de colp che ‘l me la predica
po’ en quel fusìl el mete i dĂ©i …

“Adès te narĂ i drita a l’inferno
che chi sem zamai studi de funerĂ i
e anca ti te resterĂ i enfrizĂ da
per tuti i dì, no la finirĂ  mai”.

Eco la me storia v’ho adĂ©s contĂ 
che no so gnanca da dove vegnì
Mi volerìa sol trovar en caval
per nar via da quel che ho cognì.

El me caval bianch, voi l’avĂ© vist?
L’è grant, bèl e ‘l va de corsa
fèghe en bel fìscio se ‘l trovè
qualcos dovrìa averghe ‘n la borsa.

San Romèdi el tasĂ©va e l’ors anca
no savévo pù se star, nar o cosa
De zert l’era strana quela del cavĂ l
ma ancor de pĂą quela de sta tosa.

Ho fant ala fim finta de zercarlo
quel caval bianch, che la diséva
sem vegnùi piam piam dala ròza
entant la contessa la ne vardéva.

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